Nu får det vara nog

Alltså, nu har det kommit så jäkla mycket snö så nu får det räcka. Vi har nog fått en halvmeter snö sedan i fredags kväll. I morse ville Alma inte ens gå ut för det finns ingenstans hon kan sätta sig och göra det hon ska. Det blev för mig att skotta en gång ut på gräsmattan och mitt ute där göra en rastgård, dvs skotta bort så pass mycket snö så att Alma kan sätta ner rumpan utan att bli blöt. Tipp, Katarinas bordercollie som var här som hastigast, han förstod vad rastgården var till för, så man kan säga att han invigde den genom att göra ifrån sig ordentligt. Inte blir det någon promenad heller eftersom vi är fullständigt insnöade.

Det blir säkert kul till våren när allt ska smälta bort. Snacka om att det blir vårflod häruppe på Öxnehaga. Jag fattar inte vart allt ska ta vägen. Ja, ja… det får bli ett senare problem.

Här var det meningen att jag skulle haft en eller flera bilder men internet eller Bredbandsbolaget, jag vet inte vilket, är för jäkla segt just nu. Det får bli bilder en annan gång.

~ av Alma på 21 februari 2010.

2 svar to “Nu får det vara nog”

  1. Ja, snön ställer verkligen till det, idag har SL ställt in många tunnelbanelinjer här i Stockholm så ut till oss kan man inte åka tunnelbana alls idag. Jag fick lov av chefen att jobba hemifrån idag. Det var väldigt snällt, det tog över två timmar för Johan att ta sig till jobbet.

    Kram Mika

  2. Fantastiskt bra uppdaterad! 😉

Lämna en kommentar