Ebba på besök hos Kennel Kepchers

Idag fick jag en samtal från Carina som undrade om jag hade lust att komma över och titta på Ebba som var på tillfälligt besök. Ebba är alltså en av Alma’s valpar som snart blir 1 år gamla. Naturligtvis var jag inte sen att anta den inbjudan.

Lilla Ebba från Mjölby

Lilla Ebba från Mjölby

Det är alltid roligt att se hur hundarna utvecklas, och jag har ju Molly som jämförelseobjekt. Ebba hade lika fin päls som Molly, men inte riktigt lika mörk. Pälsfärgen var nog snarare mitt emellan Alma och Molly. Hon liknade Alma väldigt mycket till utseendet. Hon var definitivt kraftigare än Molly, men det berodde nog snarare på lite för mycket god mat än på en kraftigare benstomme. Söt var hon helt klart. Däremot hade hon ett beteende som jag inte tycker om och som hon säkert har ärvt efter mormor, och det var att hon gärna bet i händer, armar och kläder. Tyvärr så var hon inte direkt mjuk i mun, utan jag fik mig ett och annat blåmärke. Hoppas att den olaten försvinner när hon blir äldre.

~ av Alma på 14 februari 2010.

3 svar to “Ebba på besök hos Kennel Kepchers”

  1. Vad söt hon är på kortet. Det var väldigt mycket som speglades tillbaka på Alma. Att hon har ärvt lite fråm Melona är ju att Melona gärna ta tag lite i kläderna för att få uppmärksamhet. Däremot biter inte Melona i händer o armar och är heller inte hård i munnen. Du kan väl maila över ett kort på Ebba till mig.

  2. Hej på er, vad kul det är att du börjat blogga igen, vi har verkligen saknat det. Det är roligt att se hur det går för Alma och Molly men även för andra kullsyskon. Med Emmie är det bara bra, hon har verkligen uppfyllt alla våra förväntningar och är en supertrevlig hund både till sätt och utseende:) /Sofie och Emmie

  3. Hej,

    Vad roligt att se en bild på Ebba! Jag ser helt klart likheter med Molly. De är rktigt söta i ansiktet alla Almas valpar.

    Jag är sjuk och har nu varit hemma sedan i fredags. Molly tycker att det är jättetråkigt att vara hemma med tråkmatte och skulle nog gärna vilja till dagis igen och till nya kärleken Romeo (boxerhanen som är lika gammal). Får se, imorgon kanske hon får gå till dagis igen…

    Kram Mika

Lämna en kommentar