Knähund

Jag vet inte vad det är med Alma, men hon har blivit en riktig knähund. Hon har en ritual varje dag när jag kommer hem från jobbet. Hon följer efter mig vart jag än går i huset. Hon väntar bara på att jag ska sätta mig i soffan. När jag väl gör det, så hoppar hon upp med framtassarna i soffan så att jag ska komma åt att klappa och kela med henne. När vi har gjort det en liten stund så sitter hon helt plötsligt i mitt knä helt och hållet. Och det går så lätt och smidigt till också. Det är knappt att man märker att hon kryper upp och helt plötsligt sitter jag där med 30 kg brun labrador i knät.
Knähunden Alma

I och för sig är det ju rätt mysigt att ha henne i knät, men inte någon längre stund. Blodet stoppas liksom i benen av tyngden. Hennes kompis Kia är likadan. Hon smyger också gärna upp i knät, men nu var det rätt länge sedan Kia var hos oss. Kanske dags att hon får komma hit igen några timmar så att de kan leka av sig de där två.

~ av Alma på 24 januari 2010.

2 svar to “Knähund”

  1. Gud, vad söt hon är! Molly är riktigt lik Alma, det är nästan så att man tror att det är hon som sitter i ditt knä.

    Kram Mika

  2. Vad söt hon är och jag kan se att hon myser. Det är ju så en labrador ska vara. Du får gärna komma in och låna Kia för en lekstund.

Lämna en kommentar