Halvveckoslut

Ja, nu har man jobbat i 4 dagar och imorgon onsdag får jag vara ledig. Thina jobbade också i helgen, men hon har ju fördelen av att vara ledig 2 dagar direkt efter. Det gäller inte mig. Jag har allt fått jobba både måndag och tisdag efter helgarbetet.

Däremot var jag ledig torsdag och fredag innan helgen och då företog vi oss en långpromenad, Alma och jag. Den gick till Regionssjukhuset Ryhov. Jag tänkte lämna in min hörapparat som antagligen är jättebra, men som jag inte använder för att den är för högljudd i mitt öra. Tänkte att de skulle sänka volymen något. Anyway… när Alma och jag väl kom fram så hade de stängt 10 minuter tidigare. Kul!!
Det blev en fin promenad i alla fall. Det tog 1,5 timme att ta sig hemifrån Öxnehaga till Ryhov. Tur att Thina mötte upp med bilen så att vi slapp gå tillbaka.

Imorgon (onsdag 20/1) tänkte jag ta mig till Eksjö om vädret tillåter och lämna in nycklarna till Ted´s lägenhet samt hämta hans cykel som fortfarande står kvar där. Alma får sig nog en promenad också, fast kanske inte i Eksjö.

~ av Alma på 19 januari 2010.

Ett svar to “Halvveckoslut”

  1. Superbra att du tänker lämna in hörapparaten, men riktigt typiskt att det var stängt när du kom.

    Kram Mika

Lämna en kommentar