Jag skäms!

Ja, det var oförskämt länge sedan som jag uppdaterade Almas blogg. Till mitt försvar kan jag bara säga, att jag jobbade i stort sett hela juli månad när alla andra var på semester. Vår semester började inte förrän den 27 juli. Vi krokade på husvagnen då, och drog upp till Arvidsjaur på 2 dagar. Vi har/hade aldrig tidigare varit så långt norrut Thina och jag. Vi tillbringade några dagar i Arvidsjaur och i trakterna runt omkring innan vi körde vidare mot Luleå och Haparanda. En trevlig camping hittade vi i Töre. Utflykter blev det naturligtvis även där. Dels till Haparanda, och vidare norrut längs gränsen mot Övertorneå och tillbaka till Töre via Överkalix.

Så långt följde semestern de uppgjorda planerna. Det var så här långt upp som vi skulle. Men så träffade vi en herre på campingen som målande beskrev hur fint det var uppe i fjällvärlden. Så nästa dag krokade vi på vagnen igen och drog iväg upp mot Riksgränsen. En liten nätt avstickare på ungefär 90 mil tur och retur. Vi ångrar dock inte den avstickaren. Efter två övernattningar i Kiruna körde vi upp till Björkliden som ligger 2-3 mil ifrån gränsen. Hur fint som helst. Och när vi ändå var däruppe så åkte vi till Narvik i Norge för att se slutdestinationen för malmtågen från Kiruna. Sista dagen däruppe passade vi på att fjällvandra också. Inte förberedda alls för detta. Var sin 33 cl flaska med Loka citron, och frugan med handväska. Vilken syn!!

Semester 2009 Lappland 324

Torne träsk

Semester 2009 Lappland 395

Lapporten, Abisko

Vi krokade på vagnen igen på eftermiddagen och körde söderut igen. Tyvärr tar ju semestrarna slut så snabbt, men efter att ha varit hemma i två timmar, så bestämde vi oss för, att nästa år åker vi upp igen till Abisko/Björkliden, och då ska vi fjällvandra på riktigt ett antal dagar. Det var hur fint som helst däruppe.

~ av Alma på 29 augusti 2009.

Ett svar to “Jag skäms!”

  1. Ja, jag har varit inne flera ggr för att se om du har skrivit något 🙂
    Kram Mika

Lämna en kommentar